tumblr analytics

12-04-10

Rox - My baby left me

"My baby left me" van Londense zangeres Rox is niet echt een nieuw liedje. De song circuleerde al een tijdje op het web, voor het door de BBC en andere radiostations werd opgepikt.

19:28 Gepost door Epic in Hotshot | Permalink | Commentaren (1) | Tags: lyrics, youtube, hotshot, rox, my baby left me |  Facebook |

06-08-09

Muse, uprising

De nieuwe single van Muse heet 'uprising'. Het is een bombastisch nummer dat sterk doet denken aan Queen. Helemaal Muse maar toch anders.

Hoe het album gaat klinken, kom je alvast via volgend youtube fimpje te weten.

Lyrics:

The paranoia is in bloom, the PR
The transmissions will resume
They’ll try to push drugs
Keep us all dumbed down and hope that
We will never see the truth around
(So come on!)

Another promise, another scene, another
A package not to keep us trapped in greed
With all the green belts wrapped around our minds
And endless red tape to keep the truth confined
(So come on!)

Chorus
They will not force us
They will stop degrading us
They will not control us
We will be victorious

Interchanging mind control
Come let the revolution take its toll if you could
Flick the switch and open your third eye, you’d see that
We should never be afraid to die
(So come on!)

Rise up and take the power back, it’s time that
The fat cats had a heart attack, you know that
Their time is coming to an end
We have to unify and watch our flag ascend

Chorus
They will not force us
They will stop degrading us
They will not control us
We will be victorious

Hey .. hey … hey .. hey!
(repeat)

Chorus
They will not force us
They will stop degrading us
They will not control us
We will be victorious

Hey .. hey … hey .. hey!
(repeat)

19:31 Gepost door Epic in Hotshot | Permalink | Commentaren (0) | Tags: single, lyrics, clip, muse, hotshot, uprising |  Facebook |

28-02-09

Lady Linn - I don't want

Als een liedje een hele dag in mijn hoofd blijft rondspoken, dan moet het wel een schitterend nummer zijn. Het overkwam me deze week met "I don't want" van Lady Linn, onze belgische trots. Het betreft hier een cover van Eddy Grant. Het originele nummer wil ik echter zo snel mogelijk vergeten. :)

Wil je meer van Lady Linn horen, klik dan hier (abtv), je vind er een volledig concert terug...

I don't wanna dance
Dance with you baby no more
I'll never do something to hurt you, though
Oh but the feeling is bad
The feeling is bad

I love your personality
But I don't want our love on show
Sometimes I think it's insanity
Girl the way you go

With all of the guys on the corner
Oh baby, you're the latest trick
Oh, you seem to have their number
Look they're dancing still

I don't wanna dance
Dance with you baby no more
I'll never do something to hurt you, though
Oh but the feeling is bad
The feeling is bad

Solo

Baby now the party's over
For us, so I'll be on my way
Now that the things which moved me
Are standing still

I know it's only superstition
Baby, but I won't look back
Even though I feel your music
Baby that is that

I don't wanna dance
Dance with you baby no more
I'll never do something to hurt you, though
Oh but the feeling is bad
The feeling is bad

Don't wanna dance
Don't wanna dance
Don't wanna dance
Don't wanna dance
Don't wanna dance
Don't wanna dance
Don't wanna dance

I don't wanna dance
Dance with you baby no more
I'll never do something to hurt you, though
Oh but the feeling is bad
The feeling is bad

10:38 Gepost door Epic in Hotshot | Permalink | Commentaren (1) | Tags: hotshot, i don t want, lady linn |  Facebook |

09-10-08

Noah and the whale, 5 years time

noah and the whale

De debuutsingle van Noah and the whale is meteen een schot in de roos. "Five years time" , een neo-folk song, bruist van de vrolijkheid en dat werkt aanstekelijk, zelfs in deze droevige post-fortis-tijd.

mp3    Noah and the whale, 5 years time

youtube   Noah and the whale, 5 years time (clip)

01-10-08

Jack White & Alicia Keys - Another way to die

Eindelijk, de nieuwe Bond-single is een feit. Na maanden speculatie (wordt het nu Amy winehouse of Duffy) kunnen we hem eindelijk bewonderen. "Another Way to die" is geschreven door Jack White en dat merk je. Ik vind het een vrij rare song, want die typische White Stripes sound past helemaal niet bij de bond-samples en ook Alicia Keys loopt er naar mijn mening verloren bij. Maar omdat ik weet dat dit een single is die een aantal luisterbeurten nodig heeft, heb ik hem toch uitgeroepen tot hotshot. Enjoy!

17-09-08

The Ting Tings - Shut up and let me go

The Ting Tings - Shut Up And Let Me Go

Shut up and let me go
This hurts, I tell you so
For the last time you will kiss my lips
Now Shut up and let me go
Your jeans were once so clean
I bet you changed your wardrobe since we met

Now oh so easily your over me
Gone is love
It's you that ought to be holding me
I'm not containable
This turns up
it's not sustainable

I ain't freakin'
I ain't Fakin' this
I ain't freakin’
I ain't Fakin' this
I ain't freakin'
I ain't Fakin' this
Shut up and let me go
Hey!

Shut up and let me go
This hurts, but I can't show
for the last time you had me in bits
Now Shut up and let me go!
For fear of leaving in regret
I changed this one when we first met

Now oh so easily your over me
Gone is love
It's me that ought to be moving on
You're not adorable
I was something unignorable.

I ain't freakin'
I ain't Fakin' this
I ain't freakin’
I ain't Fakin' this
I ain't freakin'
I ain't Fakin' this
Shut up and let me go
Hey!

Oh love, hold this.
hey

Shut up and let me go
This hurts, I told you so
For the last time you will kiss my lips
Now Shut up and let me go
Hey!

19:45 Gepost door Epic in Hotshot | Permalink | Commentaren (0) | Tags: hotshot, ting tings, shut up, and let me go |  Facebook |

09-09-08

Britney Spears, Piece of me

Nooit gedacht dat ik een nummer van Britney Spears zou uitroepen tot hotshot van de week. Maar je kan er niet naastkijken: ze heeft er de MTV awards mee gewonnen. En geef nu toe: die tekst is schitterend niet? (en ook Britney ziet er prachtig uit, niet?)

I'm Miss "American Dream"
Since I was 17
Don't matter if I step on the scene
Or sneak away to the Philippines
They still gonna take pictures of my derriere in the magazine
You want a piece of me?
You want a piece of me?

I'm Miss "Bad Media Karma"
Another day, another drama
Guess I can't see no harm
In working and being a mama
And with a kid on my arm
I'm still an exception to fame
Want a piece of me

I'm Mrs. "Lifestyles Of The Rich & Famous"
(You want a piece of me?)
I'm Mrs. "Oh My God, That Britney's Shameless!"
(You want a piece of me?)
I'm Mrs. "Extra! Extra! This Just In!"
(You want a piece of me?)
I'm Mrs. "she's too big, now she's too thin"
(You want a piece of me?)

I'm Mrs. 'You want a piece of me?'
Tryin' and pissin' me off
Well get in line with the paparazzi
Who's flippin' me off?
Hoping I'll resort to some havoc
And end up settlin' in court
Now are you sure you want a piece of me?
(You want a piece of me?)

I'm Mrs. "Most Likely To Get On TV For Strippin' On The Streets"
When getting the groceries, no, for real
Are you kidding me?
No wonder this panic in the industry
I mean, please
Do you want a piece of me?

I'm Mrs. "Lifestyles Of The Rich & Famous"
(You want a piece of me?)
I'm Mrs. "Oh My God, That Britney's Shameless!"
(You want a piece of me?)
I'm Mrs. "Extra! Extra! This Just In!"
(You want a piece of me?)
I'm Mrs. "she's too big, now she's too thin"
(You want a piece of me?)

I'm Miss "American Dream"
Since I was 17
Don't matter if I step on the scene
Or sneak away to the Philippines
They still gonna take pictures of my derriere in the magazine
You want a piece of me?
You want a piece, piece of me?

You want a piece of me?

I'm Mrs. "Lifestyles Of The Rich & Famous"
(You want a piece of me?)
I'm Mrs. "Oh My God, That Britney's Shameless!"
(You want a piece of me?)
I'm Mrs. "Extra! Extra! This Just In!"
(You want a piece of me?)
I'm Mrs. "she's too big, now she's too thin"
(You want a piece of me?)

I'm Mrs. "Lifestyles Of The Rich & Famous"
(You want a piece of me?)
I'm Mrs. "Oh My God, That Britney's Shameless!"
(You want a piece of me?)
I'm Mrs. "Extra! Extra! This Just In!"
(You want a piece of me?)
I'm Mrs. "she's too big, now she's too thin"
(You want a piece of me?)

Oh yeah
You want a piece of me

30-07-08

Motek - Tryer

Een schitterend nummer van een (nieuwe) belgische band: Tryer van Motek. Momenteel op 1 in de afrekening en als we dat tot midden augustus zo houden, dan wordt het publiek op Pukkelpop getracteerd met champagne... Mooie promotiestunt, niet?

12:32 Gepost door Epic in Hotshot | Permalink | Commentaren (0) | Tags: mp3, motek, youtube, clip, hotshot, tryer |  Facebook |

26-07-08

The ting tings, that's not my name

Zomerse toestanden en daarbij hoort een zomers en vrolijk nummer: The ting tings, "that's not my name". Nog iemand een terrasje doen.

Four letter word just to get me along
It's a difficulty and I'm biting on my tongue and I
I keep stalling, keeping me together
People around gotta find something to say now
Holding back, everyday the same
Don't wanna be a loner
Listen to me, oh no
I never say anything at all
But with nothing to consider
They forget my name (ame, ame, ame)
They call me 'hell'
They call me 'Stacey'
They call me 'her'
They call me 'Jane'
That's not my name
That's not my name
That's not my name
That's not my name
They call me 'quiet girl'
But I'm a riot
Maybe 'Joleisa'
Always the same
That's not my name
That's not my name
That's not my name
That's not my name
I miss the catch if they through me the ball
I'm the last kid standing up against the wall
Keep up, falling, these heels they keep me boring
Getting glammed up and sitting on the fence now
So alone all the time at night
Lock myself away
Listen to me, I'm not
Although I'm dressed up, out and all with
Everything considered
They forget my name (ame, ame, ame)
They call me 'hell'
They call me 'Stacey'
They call me 'her'
They call me 'Jane'
That's not my name
That's not my name
That's not my name
That's not my name
They call me 'quiet girl'
But i'm a riot
Maybe 'Joleisa'
Always the same
That's not my name
That's not my name
That's not my name
That's not my name
Are you calling me darling?
Are you calling me bird?
Are you calling me darling?
Are you calling me bird?

17-07-08

Lenny Kravitz, dancing till dawn

Op werchter bracht hij een schitterende versie van Dancing till dawn. Genoeg redenen om hem meteen tot hotshot van de week te benoemen.

The way she moves really talks to me
I'm going out of my mind
`Cause the way that she winds...is truly divine

She takes her time as she approaches me
Then she gives me the sign as she moves her behind
That only God would design

Like a bullet from a gun the dj makes a run
When she feels a beat my baby
I can't get her off the floor
She keeps me dancin' til dawn

The lights are low
She likes to dance for me
It's making me high `cause the look in her eye
Is hot as July
hey

The night is young, gold bar's the place to be
The music is right cause the dj is tight
Zappa into Barry White, yeah!

Like a bullet from a gun the dj makes a run
When she feels a beat my baby, I can't get her off the floor
She keeps me dancin' til dawn

Like a bullet from a gun the dj makes a run
When she feels a beat my baby, I can't get her off the floor
She keeps me dancin' til dawn

Like a bullet from a gun the dj makes a run
When she feels a beat my baby, I can't get her off the floor
She keeps me dancin' til dawn

Like a bullet from a gun the dj makes a run
When she feels a beat my baby, I can't get her off the floor
She keeps me dancing til dawn
Like a bullet from a gun the dj makes a run
When she feels a beat my baby, I can't get her off the floor
She keeps me dancing til dawn
She keeps me dancing
Like a bullet from a gun the dj makes a run
When she feels a beat my baby, I can't get her off the floor
She keeps me dancing til dawn