tumblr analytics

25-02-16

Brit Awards 2016 en het eerbetoon aan David Bowie

david bowie, brit awards, 2016

Adele heeft de Brit Awards gedomineerd. De zangeres die in de britse pers omschreven wordt als een mengeling van Moeder Teresa, de maagd Maria en Elizabeth I ging met maar liefst 4 prijzen aan de haal.

Toch zullen we deze editie herinneren omwille van het fantastische eerbetoon aan David Bowie. Zo bracht Lorde een sublieme cover van 'life on mars'.

De winnaars:

British Male Solo Artist: James Bay
British Female Solo Artist: Adele
British Group: Coldplay
British Breakthrough Act: Catfish and the Bottlemen​
British Single of the Year: Adele - Hello
British Album of the Year: Adele - 25
British Producer of the Year: Charlie Andrew
British Artist Video of the Year: One Direction - Drag Me Down
International Male Solo Artist: Justin Bieber
International Female Solo Artist: Bjork
International Group: Tame Impala
Critic's choice: Jack Garratt
Brits global success: Adele
Brits icon award: David Bowie

18:26 Gepost door blog in Focus | Permalink | Commentaren (0) | Tags: david bowie, brit awards, 2016, adele |  Facebook |

08-01-16

Lemmy

Lemmy, motorhead, kilmister, dood

Lemmy (Ian) Kilmister is niet meer. De frontman van Motorhead stierf na een korte strijd tegen een agressieve kanker. Redelijk onverwacht, ook al sukkelde de man de laatste maanden steeds meer met zijn gezondheid. Deschijnbaar onverwoestbare Lemmy nam dan ook steeds meer gas terug. Hij was toen reeds stervende, maar wist het zelf nog niet. Manager Todd Singerman verwoordt het zo:

"He did no more soundchecks. He wouldn't do interviews. He couldn't do anything. To really think of what energy and the balls that took to still play shows for the fans, to do the last fucking show two weeks ago, and then drop. That's like a Rocky story to me. This is courage at his best. He was dying. He didn't know it, but his body must have felt it. He had nothing left." (1)

Computerspelletjes

De verwoestende diagnose kwam er tweede kerst. Amper twee dagen later was Lemmy dood. Hij stierf in zijn vertrouwde omgeving. Er was amper tijd om afscheid te nemen van familie en vrienden. Zijn laatste uren bracht hij door met een videospelletje. De man die hem zag sterven: Mikael Maglieri, de eigenaar van de 'Rainbow', Lemmy's stamcafé. Het leek wel voorbestemd.

Ook al was Lemmy een icoon, hij bleef een bescheiden man. Zijn vrije tijd bracht hij hoofdzakelijk door in zijn stamkroeg. Hij was er vast meubilair. Een glas whisky bij de hand en voor hem zijn favoriete videoconsole. Meer had hij niet nodig.

"The pirate at the end of the bar is absorbed in a game of chance, tapping at a video-game console through virtual dice, cards, puzzles and music trivia between sips of bourbon and Coke. Lemmy Kilmister, the iconic frontman for the hard-rock band Motörhead, feeds more money into the machine. 'You win some, you lose some, it's all the same to me,' he says with a grin, quoting his own song 'Ace of Spades'." (2)

Nazi collectie

Luxe had hij niet nodig, zijn huis was niet meer dan een appartementje - een hol - dat volgestouwd was met prullaria. Want Lemmy was een verzamelaar. Hij leefde letterlijk op een berg Motorhead merchandizing (dingen die zijn fans hem cadeau deden), de muren hingen vol gouden platen, foto's én oorlogsspullen: een immense verzameling zwaarden en Nazi spullen bijvoorbeeld. Niet omwille van extreem rechtste sympathieën, eerder uit voorliefde voor alles wat met oorlog te maken had. Zo zie je hem in "Lemmy" - een film uit 2010 - rondrijden in een Duitse WW2-tank.

Sex, drugs en rock & roll

Lemmy begon zijn carrière als roadie voor Jimi Hendrix. Zijn hoofdtaak: het scoren van drugs. "Jimi taught me how to find drugs in the most unlikely places because that was part of my job for him. That's how I learned to function on five hits of acid. But I also learned about theatrics and performing."

Die drugs zouden een constante vormen in zijn leven. Hij was niet alleen verslaafd aan acid en amfetamines, hij dronk ook een fles whisky per dag en rookte een heleboel sigaretten. Een heel ongezond leven voor iemand die aan diabetis leed.

De doorbraak kwam er in 1972 met space-rock band Hawkwind. Lemmy fungeerde als bassist, vrij opmerkelijk voor iemand die daarvoor nooit bass had gespeeld. Zijn wilde levensstijl als rocker botste echter met het softe karakter van de andere bandleden. Toen hij aan de canadese grens werd opgepakt met een heleboel drugs op zak, was de maat vol en werd Lemmy ontslagen.

Metallica

Meteen het startsein voor een eigen band: Motörhead. Wat volgt is een heus succesverhaal: in totaal bracht de band 20 albums uit, verkocht ze tientallen miljoenen albums én werd 'ace of spades' een culthit. Bovendien geldt de band als voorbeeld voor ondermeer Metallica, Foo Fighters en Guns N’Roses...

Lemmy, you are one of the primary reasons this band exists. We're forever grateful for all of your inspiration. RIP (Metallica)

"Death is an inevitability, isn't it? You become more aware of that when you get to my age. I don't worry about it. I'm ready for it. When I go, I want to go doing what I do best. If I died tomorrow, I couldn't complain. It's been good." (3)


Bronnen:
Rolling stone magazine :
1/ Lemmy's Last Days: How Metal Legend Celebrated 70th, Stared Down Cancer
2/ Lemmy Kilmister's Wildest Escapades: 15 Insane Tales From a Legendary Life
3/ The Tao of Lemmy: 18 Great Quotes From Motorhead's Frontman
The mirror :
4/ Motorhead's Lemmy Kilmister was playing a VIDEO game before he died aged

18:58 Gepost door blog in Band, Focus, Stories | Permalink | Commentaren (0) | Tags: lemmy, motorhead, dood, 70 |  Facebook |

22-02-12

Brit Awards 2012: middelvinger Adele en wederoptreden Blur

adele, brit awards, finger, 2012

De Brit Awards 2012 bracht geen al te grote verrassingen, ware er niet de middelvinger van Adele (nadat ze door de presentator tijdens haar speech werd onderbroken) én het schitterende wederoptreden van Blur (een maar liefst 11 minuten durende gig). Dat laatste kadert in de heuse comeback die we dit jaar van de britse band mogen verwachten. Het optreden gisteren was slechts een voorproefje van wat ons nog te wachten staat: een nieuw album (met oa de nieuwe song 'under the westway') en een tour die de heren ondermeer op de 'olympic's closing ceremony celebration concert' in Hyde park (op 12 aug) zal brengen. 



Blur: This is a low / tender

Complete lijst van winnaars :

British Female Solo Artist :   Adele

International Male Solo Artist : Bruno Mars

British Single : One Direction - 'What Makes You Beautiful'

International Female Solo Artist : Rihanna

British Male Solo Artist : Ed Sheeran

British Group : Coldplay

International Group : Foo Fighters

British Breakthrough Act : Ed Sheeran

International Breakthrough Act : Lana Del Rey

Mastercard British Album Of The Year : Adele - '21'

Critics' Choice Award : Emeli Sande

British Producer : Paul Epworth 

Outstanding Contribution To Music : Blur

16:43 Gepost door blog in Focus, Special | Permalink | Commentaren (0) | Tags: brit awards, 2012, blur, adele, middelvinger |  Facebook |

27-01-12

Lana del Rey, het complete verhaal

Soms heb je alles, soms heb je niks. Lana Del Rey lijkt op weg van dat alles naar dat niets (ook al wordt haar nieuw album zonder twijfel een grote hit). De bevallige jongedame die vorig jaar nog alom werd geprezen, krijgt momenteel bakken kritiek te verwerken. Terecht? Wij zetten de feiten op een rijtje.

lana del rey, sexy


 

1. Lana Del Rey is fake

Je moet even moeite doen, maar op het net kan je nog altijd sporen terugvinden van een zekere Lizzy Grant: een jong blond meisje in jeans en T-shirt dat heel verlegen een liedje zingt. Grant is een zangeresje dat net als zovele duizenden andere meisjes clubs en bars afschuimt in de hoop ooit door te breken. Zonder al te veel succes, zo blijkt later, want het meisje verdwijnt al spoedig in de anonimiteit.

Lana del Rey is totaal anders: 25 jaar, fotomodel, redelijk knap en uitdagend. In video-game, haar eeste single, valt ze op door haar zeurende monotome stem, haar uitstraling én een schitterende melancholische videoclip (opgenomen op basis van homeclips die her en der op het net werden gevonden). Het plaatje past perfect en het meisje wordt in no time een hype. 

Ik hoef jullie niet te zeggen dat Lana en Lizzy 1 en dezelfde persoon zijn...


En dat verleden keert zich tegen Del Rey. Vele fans van het eerste uur voelen zich benadeeld: zij schreeuwen nu dat Lana fake is, dat ze niet zo authentiek is als ze zich voordoet en dat haar hele imago bedacht is geweest door de platenfirma.

Haar uitstraling lijkt in niks nog op die van het verlegen meisje dat ze vroeger was. Integendeel: met haar sexy, jaren 60 look is ze een echte vamp.

 

2. Video Games is plagiaat.

Video games zou volgens sommigen een kopie zijn van het Griekse Dromoi Pou Agapisa van zangeres Eleni Vitali.


 

3. Live optredens.

Haar optreden tijdens de amerikaanse show 'Saterday Night Live' was op zijn minst gezegd niet echt een succes. Lana ontbrak aan zelfvertrouwen en stond veel te nerveus te zingen. Net als Lizzy Grant en zo is de cirkel weer rond...



13-01-12

Dit was 2011 : Online muziekstreaming

 

deezer, spotify


Twintig jaar terug liepen we allemaal rond met een Sony Walkman, een draagbaar cassetten-spelertje. Hier mee kon je altijd en overal je favoriete muziek beluisteren.

Sindsdien is er een boel veranderd. Tegenwoordig doen we het met een ipod / mp3-speler. Revolutionair, want dat ultra-klein toestelletje bevat niet alleen onze hele platencollectie, maar ook de favoriete albums die we van het internet plukken.

En toch lijkt dit maar het begin. In de toekomst halen we onze muziek uit the cloud, een wolk die alle mogelijke liedjes en albums bevat en die we altijd en overal kunnen benaderen. Muziekstreaming noemen we dat. Met de komst van Spotify, Deezer en consoorten lijkt een nieuw tijdperk te zijn begonnen. 

Toegang tot alle mogelijke nummers altijd en overal, ziedaar het concept.En de cijfers/mogelijkheden lijken indrukwekkend. Via online streaming heb je toegang tot zo'n 15 miljoen nummers en dat aantal groeit nog. Zolang je toegang hebt tot internet, kan je genieten van deze ongezien grote catalogus, en dat via pc, gsm of tablet. Het klinkt allemaal schitterend, maar toch zijn er vandaag de dag twee grote beperkingen :

1/ Het systeem van online streaming veronderstelt dat iedereen meedoet. En daar wringt het schoentje. Groepen als The black keys, Metallica, Coldplay,... haken af omdat ze de vergoeding voor het gebruik van hun muziek te klein vinden. En hoe meer groepen en/of platenfirma's afhaken, hoe minder populair n Spotify wordt.

2/ Ook de toegang tot internet kan soms een probleem vormen, vooral als je op je gsm of tablet buitenshuis muziek wilt beluisteren. Onbeperkt mobile-internettoegang is in België nog onbestaande. 

Maar tijden veranderen en waarschijnlijk wordt in de toekomst vanzelfsprekend wat nu nog een beetje science fiction lijkt. 

15:53 Gepost door blog in Focus | Permalink | Commentaren (0) | Tags: deezer, spotify, dw2011, trend |  Facebook |

02-01-12

De 40 beste albums van 2011

Het probleem met eindejaarslijstjes is dat ze nogal subjectief getint zijn, je steevast de leukste tracks vergeet en dat je niet meer weet wat er allemaal het begin van vorig jaar gebeurd is. Ondanks dit alles, wagen we ons aan een overzicht van de "beste" albums van 2011.

black keys, the black keys, 2011



2011 was het jaar waarin een groot aantal jonge artiesten hun eerste album - met succes - aan de wereld voorstelden. Vooral de dubsteb-jongeren (genre Jamie Woon, James Blake en Katy B) én de singer songwriters (Jonathan Jeremiah, Agnes Obel) deden het uitstekend.

Kijkt men alleen naar de verkoopcijfers, dan vertoeft Adèle op eenzame hoogtes. Geen enkele plaat deed het beter dan haar '21'. En toch was 2011 een pechjaar voor de rosse zangeres. Ze moest vorig najaar noodgedwongen haar tour cancellen wegens stemproblemen. Hopelijk heeft de recente operatie aan haar stembanden het probleem verholpen.

Andere artiesten die een gooi deden naar de eeuwige roem: Florence and the machine. Hun concert in de AB was in no time uitverkocht. Maar ook the black keys bereikten voor het eerst de grote massa. 'El Camino' is een plaat die op geen enkel moment weet te vervelen.

Gitaren waren er nauwelijks te horen. Noodgedwongen denken we terug aan Graspop en blijft vooral de grunt van Angela Gossow in ons hoofd rondspoken. Arch Enemy mocht dan ook niet in deze lijst ontbreken.

angela gossow, arch enemy

Met weemoed denken we terug aan onze jeugd: zo'n twintig jaar terug brak Nirvana door met Nevermind, schotelde Pearl Jam ons 'ten' voor en luisterden we met open mond naar Soundgarden's 'superunknown'. Om die verjaardag te vieren, werden we overspoeld met reissues. Ons kon vooral Pearl Jam's '20' ons enorm boeien.

Oasis is niet meer en zowel Liam Gallagher (met Beady Eye) als Noel Gallagher (en zijn 'high flying birds') gingen hun eigen weg. Jammer, want nu beseffen we meer dan ooit dat het zangtalent van Liam niet zonder het schrijftalent van Noel kan (en vice versa). En als twee honden vechten voor een been... is Kasabian de spreekwoordelijke derde.  

In ons eigen landje mochten vooral Intergalactic lovers en halve belg Gotye met de pluimen gaan lopen. Net als Arsenal trouwens dat met Lokemo zorgde voor een zwoele zomer.

intergalactic lovers, Lara Chedraoui

Kortom, genoeg plaatjes die het luisteren waard zijn. Hieronder ons lijstje met zo'n 40 schitterende plaatjes, gerangschikt volgens onze voorkeur (onze nummer 1 helemaal bovenaan).


Black Keys, El Camino
Feist, Metals
PJ Harvey, Let England Shake
Kasabian, Velociraptor!
EMA, Past Life Martyred Saints
Anna Calvi, Anna Calvi
Jonathan Jeremiah, A solitary man
Intergalactic lovers, greetings and salutations
Pearl Jam 20, de soundtrack
Amy Winehouse, Lioness: hidden treasures
Esben & the Witch, Violet cries
Arch Enemy, Khaos Legions
Katy B, On A Mission
Beastie Boys, Hot Sauce Committee Part Two
Florence & The Machine, Ceremonials
White Denim, D
Warpaint, the fool
Miles Kane, Colour of the Trap
Lykke Li, Wounded rhymes
Jamie Woon, mirrorwriting
The Strokes, Angles
Foo Fighters, Wasting Light
Vaccines, What did you expect from the Vaccines? 
Bjork, biophilia
Zola Jesus, Conatus
Dream theater, A Dramatic Turn of Events
Fleet Foxes, Helplessness Blues
Adèle, 21
Elbow, Build A Rocket boys
Bon Iver, Bon Iver
Gotye, Making Mirrors
Arsenal, Lokemo
Agnes Obel, Philharmonics
Machine head, Unto the Locust
Noah and the whale, last night on earth
St Vincent, strange mercy
Laura Marling, A creature I don't know
Kurt Vile, smoke ring for my halo
James Blake, James blake
Yuck, Yuck

22:29 Gepost door blog in Focus | Permalink | Commentaren (0) | Tags: 2011, beste albums, dw2011 |  Facebook |

19-11-11

Spotify, Deezer of Last.fm: van armoede naar overvloed

CD's kopen doen we al lang niet meer, downloaden is te vermoeiend: hippe mensen streamen tegenwoordig hun muziek. Alleen bleef de gemiddelde belg op dat vlak een beetje op zijn honger zitten. Maar daar komt nu verandering in. Sinds deze week is ons landje het strijdperk geworden op het vlak van online muziek-streaming.

Voor wie nog niet zo bekend is met de verschillende begrippen: streaming is het online ter beschikking stellen van muziek. Dit wil zeggen dat je altijd en overal via het internet naar muziek kunt luisteren, zonder dat je de nummers moet downloaden. Vergelijk het gerust met een radiostation, met als grootste verschil dat het de gebruiker is die beslist wat er afgespeeld wordt.

spotify

 

De meeste diensten hebben gelijkaardige functies :
- Al dan niet gratis afspelen van muziek ( indien gratis, dan in vele gevallen met reclame )
- Mogelijkheid tot aanmaken van playlisten die je dan met je vrienden kunt delen ( oa via facebook )
- Zoeken naar "gelijkaardige artiesten". Altijd leuk om wat nieuws te ontdekken.
- Afspelen van een "radiostation":  een soort van internetradio die gebaseerd is op jouw persoonlijke voorkeuren.

De bekendste aanbieders zijn Spotify, Deezer en Simfy. Alledrie beschikken ze over een muziekbibliotheek van meer dan 10 miljoen nummers. Spotify is de grootste, zeker op het vlak van aantal gebruikers. De eerste zes maand kan je gratis gebruik maken van hun diensten, daarna ga je een boel reclame moeten slikken en/of betalen. Het leuke (of nadeel, hangt er van af hoe je't bekijkt) aan Spotify is dat het direct gelinkt is aan je facebook-profiel. Hierdoor kunnen je vrienden 'meegenieten' van je muziekvoorkeur. Kan pijnlijk zijn als je stiekem fan bent van - ik zeg maar wat - Luc Steeno.

Grootste verschil tussen Deezer en Spotify is dat je om gebruik te maken van Spotify een programma moet downloaden en installeren op je pc. Deezer heeft een samenwerkingsakkoord afgesloten met Belgacom, waardoor -  zo verwacht men toch - deze dienst volledig gratis zal zijn voor bepaalde klanten. Zal zijn, want op dit moment is de dienst nog niet beschikbaar in Belgie.

Simfy werkt momenteel nog op basis van uitnodigingen, maar lijkt voor de rest identiek aan zijn twee grote broertjes.

En verder is er ook nog :
Lastfm : jarenlang mijn favoriete provider, tot je plots -  een aantal jaar terug - moest betalen. Lastfm legt de nadruk op het ontdekken van nieuwe muziek en niet zozeer in het afspelen van muziek die je al kent.
Grooveshark : online jukebox.
We7 : al een paar maand actief in Belgie.
Jango : bevat naast muziek, ook bio's, songteksten en video's.

Voor welke dienst je uiteindelijk kiest, zal veel afhangen van persoonlijke voorkeuren. Proberen en kiezen is hier de boodschap !

De links:
http://www.spotify.be
http://www.deezer.com
http://www.simfy.be
http://www.grooveshark.com
http://www.last.fm
http://www.we7.be
http://www.youtify.com
http://www.jango.com

11:15 Gepost door blog in Focus, Special | Permalink | Commentaren (0) | Tags: spotify, streaming, simfy, deezer, lastfm |  Facebook |

13-02-11

Reactie van de muzieksector op “voorstel Vlaamse reglementering maximaal

Het voorstel werd grondig onderzocht waarbij het volgende werd vastgesteld:

- Het voorstel van Minister Schauvliege is strenger dan gelijk welke andere regelgeving in Europa. Uit verificatie blijkt overigens dat rigide regels in het buitenland niet gevolgd worden in de praktijk : afkopen boetes, manipulatie van de meting, lokaal overrulen van regelgeving, etc...

- De voorgestelde reglementering is enkel van toepassing op elektronisch versterkte muziek. Andere activiteiten in onze samenleving, die evenzeer een invloed kunnen hebben op het gehoor (niet elektronische muziek, klassieke en andere muziek, bepaalde sportmanifestaties, MP3 spelers, etc...), worden buiten beschouwing gelaten. Dit valt niet te rijmen met het algemeen gelijkheidsbeginsel.
- Het risico op gehoorschade wordt bepaald door de blootstellingstijd aan bepaalde geluidsniveaus of -volumes van allerlei geluidsbronnen op lange termijn (over jaren). Het actueel voorstel houdt enkel rekening met de eventuele impact van één mogelijke risico-bron en transponeert dan nog lange termijn-effecten naar een heel erg beperkt tijdskader. In het beste geval resulteert het voorstel dan ook in de spreekwoordelijke druppel op een hete plaat.

- De Vlaamse overheid neemt volgens het voorstel zelf geen enkel initiatief rond sensibilisering en preventie, maar wentelt alles af op organisatoren, jeugdverenigingen en lokale overheden.

- De flankerende maatregelen variëren per categorie. Voor vele activiteiten is het in de praktijk echter onmogelijk om vooraf correct in te schatten in welke van de drie categorieën het event gaat verlopen. Te veel factoren hebben hierop een invloed.

- Ook moeten oordopjes ter beschikking gesteld worden. Maar recente testen tonen aan dat de meeste producten voor gehoorbescherming valse verwachtingen creëren en daardoor een onjuist veiligheidsgevoel scheppen.

- Een organisator zou wel mogen meten met klasse 2 apparatuur, de overheid zelf meet echter met klasse 1 apparatuur (klasse 1 is nauwkeuriger dan klasse 2). Dit kan (en zal) omwille van het verschil in nauwkeurigheid bij controles door de overheid aanleiding geven tot onnoemelijk veel discussies, ook op gerechtelijk vlak. Om dat te vermijden zouden minstens de meettoleranties bij een normstelling ingecalculeerd moeten worden.

- Het opstellen van geluidsplannen lijkt wel een preventieve maatregel. Maar het uitwerken van een geluidsplan bevat in de praktijk niet noodzakelijk relevante informatie met betrekking tot de kans op gehoorschade. Begrippen als ‘gelijkmatige verdeling’, ‘gekende geluidsniveaus’ en ‘correctiefactor’ zijn vatbaar voor verschillende interpretaties. De resultaten van dergelijke planning zijn naar de praktijk toe meestal speculatief en hooguit bruikbaar als indicatieve raming. Het toelaten om te meten tot op 0.5 m van de luidspreker is onrealistisch.

- Los van dat alles, hebben kleine organisaties (clubs, jeugdorganisaties) noch de middelen om dergelijke apparatuur en software te financieren, noch de knowhow om deze met de nodige deskundigheid te bedienen.

- Vele kleine clubs zullen de voorgestelde maatregelen en normen niet kunnen realiseren en bijgevolg de deuren moeten sluiten. Internationale acts zullen omwille van dergelijke
reglementering hun passage in Vlaanderen overslaan en dit zal zijn weerslag vinden op de CD verkoop.

- Buiten de praktische en technische kanten rond het voorstel, zijn er nog tal van beschouwelijke overwegingen. Zoals over het maken van persoonlijke keuzes, over artistieke vrijheid. Enz. Om al deze redenen is de hele sector van mening dat er momenteel nog geen besluit kan en mag genomen worden. Dat er een onderscheid wordt gemaakt tussen elektronisch versterkte muziek en andere vormen van geluidsproductie, is volledig uit den boze. De sector wenst een lange termijn visie die rekening houdt met alle risico’s en effecten. Verder internationaal onderzoek en overleg zijn nodig om tot een coherent geheel te komen dat werkbaar en financieel haalbaar is, en dat ook in een internationale context getoetst werd zonder afbreuk te doen aan het rijke culturele leven in Vlaanderen.

12:54 Gepost door Epic in Focus | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

08-02-11

Super Bowl - Christina Aguilera / Black eyed peas

De super bowl staat al jaren garant voor een gigantisch aantal kijkcijfers. Vandaar ook dat artiesten staan te popelen om te mogen optreden.

 

Christina Aguilera zong het nationale volkslied. Ze deed het echter net als Yves Leterme dat ooit deed: verkeerd. Ze vergiste zich van strofe en kreeg daardoor gans Amerika over zich heen. Ze excuseerde zich intussen uitvoerig, maar of het iets uithaalt? "Ik was zo opgelaten door het lied, dat ik de pedalen verloor. Ik hoop dat iedereen mijn liefde voor dit land heeft gevoeld en dat de ware geest van het volkslied toch overkwam".

De half time show werd verzorgd door black eyed peas.  Opmerkelijk hier was het gastoptreden van Slash. Al hoor ik veel liever Axl Rose zingen dan Fergie...


22:50 Gepost door Epic in Focus | Permalink | Commentaren (0) | Tags: black eyed peas, christina aguilera |  Facebook |

02-02-11

BBC Sound of 2011

Enkele weken terug koos de BBC de 'sound of 2011', een toplijst vol met aanstormend talent. Je kan het beschouwen als een vooruitblik op wat ons het komende jaar op muzikaal vlak te wachten staat. In het verleden werden bijvoorbeeld reeds nu bekende bands verkozen: 50 cent, Mumford and sons, Keane, Franz Ferdinand, Bloc Party, Kaiser Chiefs, Mika, Adele, The Ting Tings, Lady Gaga en Ellie Golding. Voorwaar een indrukwekkend lijstje.

Dit jaar ging Jessie J met de hoofdprijs lopen. Andere genomineerden: James Blake, The Vaccines, Jamie Woon en Clare Maguire. Onthouden die namen !

Een aantal van dat nieuw talent is trouwens de komende maanden te zien in de Botanique :

The Vaccines 25/02/2011 (laatste tickets)
Anna Calvi - Ice Black Birds 09/02/2011 (uitverkocht)
Esben and The Witch  11/02/2011
The Naked and Famous 31/03/2011
Yuck - Cloud Nothings 28/02/2011